onsdag 4. mars 2009

Året da det var så mange nedoverbakker


Hei og hå. I dag mottok jeg en anmelder-utgave av Xbox 360 -spillet NINJA BLADE av Microsoft. Jeg er naturlig nok bundet av en såkalt NDA-avtale og kan ikke si så mye som en pøkk om spillet før litt lengre ute i mars, men skit i det. Det jeg egentlig ville si var at med denne hyggelige overraskelsen så tidlig på året så er vi faktisk opp i et respektabelt antall gode utgivelser i 2009.

La oss oppsummere: Vi har fått STREET FIGHTER IV, vi har fått KILLZONE 2 og vi har fått HALO WARS.
I tilegg har vi kunnet kose oss med spill som FEAR 2, fantastiske CHRONO TRIGGER og kosebamse-koselige FLOWER på PSN.
Videre så noterer vi oss nedlastbare godbiter som GTAIV: THE LOST AND THE DAMNED, FABLE II: KNOTHOLE ISLAND og FALLOUT 3: OPERATION ANCHRAGE.
Noen vil kanskje til og med ha med seg LORD OF THE RINGS: CONQUEST, RISE OF THE ARGONAUTS og MIRROR`S EDGE for PC. Det vil ikke jeg.
Det jeg derimot vil ha med meg som veiamat er THE MAW (XBL), MAGIC BALL ( PSN) og overflødighetshornet BURNOUT PARADISE: THE ULTIMATE BOX.

Se der ja. Kalenderen viser bare 4 mars, men allerede så har det kommet flere gode titler i år de første to månedene enn det kommer totalt de fleste år ( med to hederlig unntak av 2007 og 2008 da som med all respekt var tidenes beste spillår).

Men vi er ikke ferdig ennå. Som sagt så dukker NINJA BLADE opp om kun kort tid. Før det igjen så har vi RESIDENT EVIL 5 her og HVEM akter vel ikke å kjøpe minst 45 eksemplarer hver av nettopp DET spillet?!

Er du av en eller annen pussig grunn ikke skulle LIKE konsoller så finnes det da håp for PC-fanatikerne også. Hva sies f.eks. om strategi-mesterverket EMPIRE: TOTAL WAR eller MMO-spillet RUNES OF MAGIC som hvert øyeblikk nå blir lansert offentlig.
Og du har vel fått med deg at QUAKE LIVE nå er tilgjengelig som ÅPEN BETA?

Det blir snart også BATTLEFIELD HEROES.

Ah! Av og til så er det bare så DEILIGE å være gamer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar