torsdag 26. mars 2009

2 nye og en halv-gammel nyhet som får blodet til å bruse og øynene til å funkle



Akkurat nå så pågår Game Developers Conferance i San Fransisco. Årets første store bransjetreff for spillbransjen. Og som seg hør og bør den første dagen så strømmer det på med nyheter om hva det kommende året vil by på.

For min egen del så var det spesielt to titler som skilte seg ut, nemlig «Call of Duty 6: Modern Warfare 2» ( de kan virkelig det med korte og konsise titler, spillbransjen, det skal de ha) og «The Legend of Zelda: Spirit Tracks».
Av disse to så er det Zelda-spillet jeg gleder meg mest til. Ikke fordi det nødvendigvis er bedre enn «CoD6:MW2» ( så du hva jeg gjorde der? He-he), men fordi jeg eeeeeeeeeeelsker Zelda-spillene.

«The Legend of Zelda: Phantom Hourglass» på Nintendo DS var fantastisk ( det var forøvrig også «The Wind Waker» på GameCube, fy skam deg om du ikke har spilt det). Og tross for det noe besynderlige navnet «Spirit Tracks» ( WTF?!!!) så ligger det ann til et fulgodt klassisk Zelda-spill satt til tidslinjen fra både «The Wind Waker» og «Phantom Hourglass».

Når det gjelder «CoD6:MW2» ( tji-hi!) så er jeg rimelig sikker på at vi får et oppusset, men rimelig identisk spill med forgjengeren fra Infinity Ward.

Hva den halvgamle nyheten gjelder så dreier dette seg om «Ninja Gaiden Sigma 2». Nå er de fleste leserne av denne bloggen smertelig klar over at undertegnede har en viss svakhet for denne serien. Men når det gjelder «Sigma 2» så har jeg litt ambivalente følelser. For å gjøre spillet litt mer stuerent ( samt for å øke frameraten) så har man altså valgt å gå bort fra "dismemberment" -systemet i «Ninja Gaiden II». Dette betyr i klartekst at du ikke lengre kan kappe hode, armer og føtter av Ryus fiender. Hvilket jeg synes er en stor skam all den tid det faktisk ga spillet en taktisk faktor som både «Ninja Gaiden», «Ninja Gaiden Black» og «Ninja Gaiden Sigma» savnet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar