onsdag 4. februar 2009

QUAKE ON THE ROCKS



Dæven døtti! Det var saker det!

Jeg må ha sendt inn minst en tjue-tretti forespørsler til id Software om jeg ikke kunne få en invitasjon til betaversjonen av Quake Live. Og i går kom den - invitasjonen altså.

Nå er jeg ikke den som kan mest om programmering av hverken kilde eller nettkode, men jeg kan ikke forstå noe annet enn at John Carmack faktisk er det programmeringsgeniet alle vil ha det til at han er.

Hør bare her:

I desember 1999 kom Quake III Arena. Et multiplayer-only spill trygt plassert i FPS-sjangeren som blåse alle av banen med sin fantastiske grafikk og sitt lynkjappe gameplay. Quake III Arena var den kjappeste førstepersonskyteren på jord og banet veien for alle de multiplayer-godisene vi i dag tar for gitt når vi kjøper en ny FPS.

Quake Live ER Quake III Arena.
Men spilt via en nettleser.
Fullstendig gratis.

Hvorden dette går ann overgår min fatteevne ( nå er nå denne ganske så begrenset fra før av da, men likevel...fatteevnen altså).

Quake Live er lynkjapp. Hvert eneste et av brettene lastes opp i nettleseren din ( eller i fullskjerm om du velger dette) i løpet av bare noen få sekunder. Fra der av og ut er det ut og kjør i et hesblesende tempo mot spillere fra hele verden - uten det minste lag i det hele tatt!

Helt utrolig!

Du kan gjerne kalle meg Doris og kle meg i både kyse, skjørt og forkle, men dette ble jeg mektig imponert over. Et spill som jeg selv for bare åtte år siden satt og strevde med å få en noenlunde brukbar ping på spiller nå altså i nettleseren min......stryk det. Den spilles faktisk i hvilken som helst nettleser på hvilken som helst PC.

Ennå har ikke id Software gitt noen offisiell lanseringsdato for Quake Live, men etter alle solemerker så bør det ikke være særlig lenge til før ALLE kan delta i herlighetene. Jeg har ennå tilgode å finne en eneste feil ved spillet.

Gled deg!

2 kommentarer:

  1. er dette et spill jeg kan finne på 123spill.no når det kommer ut, eller skal det koste penger?

    SvarSlett